Na maanden van voorbereiding én sponsorwerving waren we in oktober 2018 in Chicago voor de eerste gezamenlijke marathon van Team For a Kid's Smile. In de uitslagenlijst van de marathon vind je ons uiteraard niet bovenaan maar in de lijst met sponsortoppers stonden we gewoon op de eerste twee plekken! Klik op "lees meer" voor het verslag van onze marathon. |
De tijd vliegt voorbij, mede door de vele acties voor Kika, en je zou denken dat het succes misschien een keer gaat wennen. Gelukkig is dat niet zo en kunnen we nog steeds blij worden van elk steuntje in de rug, ook de kleintjes. Met iets meer
dan 5 weken te gaan tot de marathon van Chicago wordt het nu wel iets rustiger op het gebied van evenementen maar de acties bij bedrijven lopen gewoon door.
Een mooi moment om nog even terug te kijken op een aantal evenementen die in de afgelopen maanden georganiseerd zijn.
Deze blog gaat eens een keer niet over Ingo of Roger, over acties, sponsoren en evenementen. Deze keer geven we aandacht aan het verhaal van Cindy, Patrick en vooral Jesse. Hun verhaal werd ons verteld doordat we een sponsorloop organiseren op de school van Jesse, De Meridiaan in Simpelveld. Op de foto zien jullie zijn 18 meter (!!!) lange Kanjerketting. Elke KanjerKraal staat voor een bepaalde behandeling, onderzoek of gebeurtenis. Zo zijn er kralen voor een chemokuur, bestraling, prikken, een scan, een lumbaalpunctie, haarverlies, een supergoede dag, een vreselijke rotdag, een operatie, verblijf op de intensive care enz. Kinderen met kanker rijgen deze KanjerKralen aan een kettingen die vertelt hun verhaal. Op 1 augustus 2017 kreeg Jesse gelukkig de allerbelangrijkste kraal, de Bloemenkraal die het einde van zijn behandeling markeert. Lees hier het verhaal van Cindy, Patrick en Jesse
Eind november zag Team #forakidssmile het levenslicht. Nu worden het 2 lopers en 2 marathons met nog steeds hetzelfde doel: help kinderkanker de wereld uit!
We zijn voor de buitenwachtrustig gestart maar de teller staat toch alweer op meer dan € 9.000,-.
Tot nu toe hebben we vrijwel alle acties en evenementen zelf bedacht en georganiseerd maar sinds
enkele weken zie ik een nieuw fenomeen: spontane acties van anderen!
De eerste was natuurlijk de actie van de Nederlandse kegelaars die uiteindelijk de hele wereld lieten kegelen voor Kika. Voor mij was het gewoon een kwestie van het geld innen en doorstorten. In de afgelopen weken lijkt het een trend te worden.
Rust roest en ik heb dan ook de indruk dat alle goed zichtbare acties uiteindelijk leiden tot spontane acties van vrienden en kennissen. Hard work pays off!
Zelfs het schrijven van een nieuwe blog schiet er al weken bij in omdat het zo ontzettend druk is. Plannen van evenementen, vergaderen, uitvoeren van evenementen, foto's met sponsoren maken en plaatsen en nog heel veel meer. De resultaten zijn ernaar
dus ik doe het ook nog steeds met heel veel plezier en enthousiasme.
Heel bijzonder waren voor mij de ontmoetingen met Joost, Annemiek en Eline van 5 omdat zij mij precies konden vertellen waarom dat geld zo ontzettend hard nodig is voor de zieke kinderen en hun ouders. Jullie gaan hier ook nog veel meer horen van hun
gezinnetje.
Voor de organisatie van de Fitnessmarathon hadden we toch echt een eigen website nodig en dankzij partner i- Minded konden wij die ook realiseren. Mariejella Jung werkte aan een mooi design en Peter Franssen bewaakte het proces als webmaster. Nu kan ook de
inschrijving voor onze fitnessmarathon eindelijk geopend worden!
Eerder deze week was ik op bezoek bij Wiertz Company, een nieuwe running mate. Running Mates zijn de sponsoren van de buitencategorie en Wiertz Company ondersteunt de actie met € 2.500,-!
Er zijn van die momenten waarop ik me echt afvraag hoe we dit met zijn allen gaan volhouden tot begin november. Steeds meer personen en bedrijven komen met ideeën voor acties en evenementen en dat vraagt vervolgens weer veel
tijd. Het enthousiasme wint het uiteindelijk altijd weer en ik ben blij met alle steun voor onze actie.
Onze prestaties vielen ook Kika op en daarom kreeg ik een paar "milestone-mails" vanwege het overschrijden van wat grenzen en bovendien publiceerden zij een stukje in de rubriek "runner uitgelicht".
In de afgelopen weken was het rennen om alle acties aan de gang te houden en sponsoren de aandacht te geven die ze verdienen. Klik op lees meer voor een greep uit alles waarmee we bezig zijn.
Inmiddels hebben we bijna € 11.000,- (!!!) verzameld en dat is vooral afkomstig van personen en bedrijven uit mijn netwerk die op mijn verzoek heel spontaan geld storten #forakidssmile. Het wordt nu echter tijd om ook aan de slag te gaan met allerhande acties.
Uiteraard word ik regelmatig aangesproken over mijn marathonplannen en vaak vragen jullie dan of ik al in training ben.
De gerichte marathontraining begint voor mij pas 10 weken voor de wedstrijd. Tot die tijd loop ik gemiddeld 4 keer in de week waarbij de langste loop rond de 25 km ligt. Per week kom ik dan meestal tot zo'n 60 km.
Aan de buitenkant heerst stilte maar binnen het campagneteam ontwikkelt zich een orkaan aan ideeën. Komende donderdag 5 januari, precies 10 maanden voor de marathon, is de officiële start van mijn campagne. Het logo wordt onthuld, de facebookpagina gaat
live en iedereen mag vanaf dan weten wat mijn goede voornemen voor 2017 is. Houd deze pagina en facebook donderdag in de gaten voor meer informatie!
Nog voor de start staat de teller trouwens al op bijna € 5000,-, een geweldig tussenresultaat.
n de afgelopen weken ben ik op de achtergrond druk bezig geweest met voorbereidingen. Ik heb wat mensen om mij heen gevraagd naar advies over mijn campagnelogo. De keuze is inmiddels gemaakt maar jullie moeten nog heel even geduld hebben.
Ondertussen borrelen overal ideeën op voor concrete acties, de één nog veelbelovender en ludieker dan de ander. We gaan jullie zeker nog verrassen!
Na een korte time-out vanwege een trip naar Boedapest ben ik weer flink aan de slag gegaan. Van Mariejella heb ik mooie voorstellen voor een logo gekregen en inmiddels wordt de eerste brainstormsessie met mijn denktank gepland. Dat betekent dus ook dat mijn wervingscampagne nog steeds niet echt gestart is. Daarom is het des te lekkerder dat ik spontaan een hele mooie donatie kreeg van mijn vrienden bij de Bócheser Printementjer. Al voor de 10e keer werd een zogenaamde Kwatsjparade gehouden waarvan de winst naar goede kinderdoelen gaat. Dit jaar werd ik verrast met een cheque van € 250,- voor KIKA!
Ik ben nu iets meer dan een week onderweg en de eerste reacties zijn positief. Op positieve reacties van mijn eerste business partners had ik wel een beetje gerekend maar het enthousiasme overstijgt mijn verwachtingen ruim.
Mariejella (Mariejella Jung Grafische en Beeldende Vormgeving) was bijna nog enthousiaster dan ik en bedankte mij min of meer dat ze mee mocht doen. Ivo Vermeeren (Ivo's Sportshop) begon meteen al over productacties in de winkel waarover ik nog niet had nagedacht.
De Heuvelland Hotels reageerden binnen een mum positief dus daar kunnen we ook mooie dingen gaan doen.
De echte werving moet nog gaan beginnen en ik heb de actie eigenlijk alleen maar onder de aandacht gebracht van mijn directe familieleden. Die hebben op hun beurt al hele mooie bedragen gestort waardoor ik een vliegende start heb kunnen maken. 110% inzet om naar de
95% te gaan!
2017 stond al een tijdje omcirkeld in mijn hardloopagenda omdat het dan 10 jaar geleden is dat ik startte met hardlopen als onderdeel van een gezondere levensstijl. Na 2017 ga ik zeker niet stoppen met hardlopen maar in mijn hoofd is het wel degelijk een mijlpaal.
Daardoor ben ik in de afgelopen maanden ook geïnteresseerd geraakt in Run for KIKA. Op 9 november heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mij als KIKA-runner ingeschreven voor de New York Marathon. Op naar de 95% kans op genezing voor kinderen met kanker.
I'm ready to go the distance, helpen jullie mij?